Headlines News :
Home » » Türkiyede Eğitim için ne düşünüyor

Türkiyede Eğitim için ne düşünüyor

Written By Blogspot on 22 Temmuz 2009 Çarşamba | 04:18

Ahmet Reyiz Yılmaz Türkiye İçin Ne Düşünüyor? >> Eğitim Yazdır e-Posta
Fırsat eşitliğinin tartışma dahi yapılamayacağı bir diğer konu eğitimdir.

Eğitim araç ve gereçleri ilköğretim, lise ve üniversite öğrencileri için ücretsiz olacaktır.

Üniversiteye giriş sınavı kademeli olarak kaldırılacaktır. 5 yıl içinde fiziki koşulların tamamlanmasıyla beraber üniversite giriş sınavı tamamen kaldırılmış olacaktır. Üniversite eğitimi her vatandaşımıza eşit şartlarda özel yetenek ve eğilim testlerine göre belirlenen alanlarda verilecektir.

Üniversite sınavı ve seviye belirleme sınavlarının hiç biri olmayacaktır.

Ailesinden uzakta öğrenim hayatına devam eden her öğrencimizin barınma ve ulaşım giderleri devlet tarafından karşılanacaktır.

Başarılı ve ileri seviyede yeteneklere sahip tüm öğrencilerimize, talep etmeleri durumunda eğitim gördükleri alanlarda ilerleme sağlamış ülkelerin üniversitelerinde eğitimlerini güçlendirmek amacıyla devlet tarafından yurtdışı eğitim bursları sağlanacaktır.

Eğitim sandığı adı altında bir fon oluşturularak her vatandaşımıza eşit eğitim şartı tahsis edilecektir.

Zorunlu eğitim süresi 11 yıl olacaktır.

Okula başlama yaşı 6 yaşına indirilecektir. Lise 3 yıla düşürülecektir. Böylece nüfusumuzun istihdam ve üretime 2 yıl daha erken katılımı sağlanmış olup, bu süre emeklilik yaşının geri çekilmesine yarayacak şekilde yeniden düzenlenecektir.

Eğitim dili Türkçe dışında bir dil olmayacaktır.

Hazırlık sınıfları iptal edilecek ve gereksiz yıl kaybı ortadan kaldırılacaktır. Bunun yerine yoğunlaştırılmış dil programları eklenerek yabancı dil öğrenimi geliştirilecektir.

Eğitimde esas milli bir eğitim olacaktır.
Share this article :

0 yorum:

Speak up your mind

Tell us what you're thinking... !

topads

Bu Web Sitesi Ahmet Reyiz Yılmaz Resmi Sitesi Değildir
 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Proudly powered by Blogger
Copyright © 2011. Ahmet Reyiz Yılmaz | MHP Genel Başkan Adayı - All Rights Reserved
Template Design by Creating Website Published by Mas Template